S.A. Astatine

Studie Vereniging Astatine is de vereniging voor bachelorstudenten Advanced Technology en masterstudenten Nanotechnologie op de Universiteit Twente. Astatine is opgericht in 2005 en telt inmiddels meer dan 500 leden. Astatine is vernoemd naar de Anglicaanse naam voor het radioactieve element Astaat (At) met atoomnummer 85, het zeldzaamste natuurlijk voorkomende element op Aarde.

Advanced Technology
Advanced Technology (AT) is een unieke studie in Nederland, die alleen op de Universiteit Twente Bestaat. AT is een internationale, multidisciplinaire, technische bacheloropleiding. In tegenstelling tot andere technische studies beperkt AT zich niet tot één bepaald vakgebied, maar krijgen de studenten een brede basis van verschillende disciplines, bestaande uit Technische Natuurkunde, Scheikunde, en zelfs een basis Bedrijfskunde.

Nano Technology
De Master-studie Nanotechnologie is ook een zeer multidisciplinaire studie die elementen samenbrengt uit traditionele vakgebieden zoals toegepaste natuurkunde, scheikunde, elektrotechniek, en biologie. Al deze disciplines kunnen toegepast worden voor technologieën op nanoschaal, en daar houden Nanotechnologie studenten zich mee bezig.

Link naar onze website: www.astatine.utwente.nl