S.V. Watt

Studievereniging Watt is de studievereniging voor Technische Natuurkunde, Elektrotechniek, Technische Informatica en Nanotechnologie op het Saxion te Enschede. De vereniging is vernoemd naar de Schotse uitvinder en ingenieur James
Watt, die onder andere de destijds net ontwikkelde stoommachine dusdanig verbeterde dat deze effectief gebruikt kon worden.

S.v. Watt heeft als doelen het behartigen van de belangen van de leden, het bevorderen van de interesse in alle onderliggende opleidingen en het bevorderen van de contacten tussen de studenten. Ook wil de studievereniging leden met andere natuurwetenschappers en de maatschappij in contact brengen.

Dit streeft de vereniging sinds de oprichting (13 Juni 2005) na. Sindsdien maken leden op een leuke manier kennis met de mogelijkheden die de onderliggende studies tijdens en na de studie biedt. Dit doen wij onder andere door het
organiseren van interessante excursies, lezingen en studie-middagen alsmede door het houden van gezellige borrels.

Bezoek de webstek van S.V. Watt