De Leidsche Flesch

DLF-logo-173x300

De Leidsche Flesch is de studievereniging voor Natuurkunde, Sterrenkunde, Wiskunde en Informatica in Leiden. De voornaamste doelen van De Leidsche Flesch zijn het bijdragen aan het contact tussen haar leden en de wetenschap en het bijdragen aan het contact tussen de leden onderling. Deze dingen probeert ze te realiseren door een breed scala aan activiteiten te organiseren, zoals (lunch)lezingen, excursies, studiereizen, maar ook borrels, feesten, pubquizzen en allerlei andere dingen.

Verder laten we de studenten alvast kennismaken met wat er allemaal mogelijk is na hun studie: behalve oriëntatie op mogelijkheden om door te gaan in het onderzoek laten we de leden ook kennismaken met het bedrijfsleven, d.m.v. bijvoorbeeld bedrijfslezingen of inhousedagen.

Ten slotte bieden we twee dingen waar je dagelijks veel plezier aan beleeft: er is elke dag gratis koffie, thee en limonade in onze verenigingskamer en twee keer per jaar kunnen leden via ons tegen een zeer voordelige prijs op een makkelijke manier hun studieboeken bestellen.

Bezoek de webstek van De Leidsche Flesch